Strict Standards: Non-static method timezone::is_dst() should not be called statically in /var/www/vhosts/dijkhuiscommunicatie.nl/httpdocs/textpattern/lib/txplib_misc.php on line 2545

Strict Standards: Non-static method timezone::is_supported() should not be called statically in /var/www/vhosts/dijkhuiscommunicatie.nl/httpdocs/textpattern/lib/txplib_misc.php on line 2713
Dijkhuiscommunicatie - specialist in communicatie op de werkvloer: Kijk op Communicatie

DIJKHUISCOMMUNICATIE in contact met de werkvloer

Kijk op Communicatie

 

Communicatie is zo'n woord waar zelfs de geleerden en professionals geen eenduidige definitie voor  hebben. Lange tijd lag het accent op informatie-overdracht; als de een begrijpt wat de ander bedoelt is de communicatie geslaagd. De laatste jaren - zeker onder invloed van nieuwe sociale media en de netwerkgedachte - raakt de betekenis van organiserend leren meer in zwang. Hieronder leest u een aantal van Marli's uitspraken die iets zeggen over haar kijk op communicatie. 

 

 

 

 

         

           

 

 


Meer... >

 

Communicatie is het voertuig voor onderling contact

Ik kijk met een ruime blik naar het communicatievak en annexeer zonder schroom ideeën en inzichten uit andere vakgebieden die in mijn kraam tepas komen: taal, psychologie, sociologie, geschiedenis, bestuurs/organisatiekunde, vormgeving. Niet diepgaand, maar genoeg om ingewikkelde materie van experts te vertalen en sprekend te maken voor een groter publiek.

 

Back to the future

Wat is het verhaal? Waar komt een organisatie of een persoon die er werkt vandaan en waar wil iemand naar toe? Veranderingsoperaties zonder oog voor het verleden werken zelden.

 

Uitlijning en afstemming

Wat is de relatie tussen doelstellingen, communicatie, cultuur en informatiestructuren? Er ontstaat een hefboomeffect als communicatieboodschappen,- middelen en kanalen passen in het grotere geheel van de organisatie.

 

Kwaliteit dienstverlening

De kwaliteit van dienstverlening valt en staat met wederzijds contact en met duidelijke verwachtingen die regelmatig over en weer worden gecheckt.

 

Communicatiestrategie of uitvoering?

Het bedenken van een strategie wordt over het algemeen hoger gewaardeerd dan uitvoerend communicatiewerk. Soms pakt dat raar uit, waar consultants met standaardadviezen komen terwijl de lager betaalde uitvoerders worden geconfronteerd met afbreukrisico's die juist in de details zitten. Zelf merk ik hoe prettig het werkt om beide kwaliteiten in te zetten. 

 

Kennis en actie treffen doel

Liever een klein beetje kennis waar wat mee gedaan wordt dan veel kennis die braak ligt. Een combinatie van kennis en actie is goud waard. Een uitspraak van Khalil Gibran die me in beweging houdt.

 

 

route